5 Oca 2011

Ya olduğun gibi görün...

Merhabalar,

Kısa bir süredir yazıyorum bildiğiniz üzere.. Yazmaktaki amacım ne hayatımı birilerinin gözlerinin içine sokmak, ne de kendime yazar dedirtip, vaay be sen neymişsin dedirtmek. Çok güzel yazan insanlar, arkadaşlarım, sevdiklerim, tanımadıklarım ve hatta sevmediklerim var. Onları okuyorum, mümkün olduğunca, elimden geldiğince. Eş değerde sayılmak, iki günlük emekle kendime yazar dedirtmek gibi bir derdim ise zaten yok ve olmaz da.. Yazmak sadece rahatlamama yol açıyor; rahatlıyor içimde tutmuyorum. Kendinizden de bilirsiniz bir insanın mutlaka atıp kurtulması gereken sözlerin, düşüncelerin atılmadığı durumlarda kendisini ne kadar kötü hissedebileceğini. Atın ve kurtulun arkadaşlarım, işe yarıyor.

Yeri geliyor kendi hayatımdan bir anıyı paylaşıyor ya da hayatımın bir bölümünü de olsa güzel yapan arkadaşlarıma dostlarıma teşekkür ediyorum, ayrıca bunu yapmayı da sürdüreceğim çünkü bu hayat tek başına çekilmez, çekilmemeli, çekilmeyecek kadar da kıymetli; bunu dün akşam dostlarla birlikte bir kez daha anlamış bulunuyorum. Ben güçlüysem, beni güçlü yapan temel etmenlerden bir tanesi de arkadaşlarım ve dostlarımdır...

Kişinin vicdan muhasebesi yaptığı zamanlar vardır ve ansızın gelir, yapmak istememeniz yalnızca süreci uzatır ve ızdırap verir size; en iyisi en doğru zamanda en çabuk şekilde halletmektir bu işi. Böyle günlerden birinde daha sizlerleyim ve son günlerde sıklıkla kullandığım bir terim olan brain flushing'i gerçekliyorum...

Tembellik aptalların tatilidir ve hiç bir zaman bitmez sözü geliyor aklıma Einsteindan. Evet bugün çalışıyorum ve evdeyim..
Sonra bir huzur kaplıyor içimi ve dizeleri ağzımdan dökülmeye başlıyor.. Ya olduğun gibi...

Keyifle okuyun.

Gel, gel, ne olursan ol yine gel,
İster kafir, ister mecusi, ister puta tapan ol yine gel,
Bizim dergâhımız, umitsizlik dergâhı değildir,
Yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel...

Ölümümüzden sonra mezarımızı yerde aramayınız
Bizim mezarımız ariflerin gönüllerindedir...

Güneş olmak ve altın ışıklar halinde 
Ummanlara ve çöllere saçılmak isterdim
Gece esen ve suçsuzların ahına karışan 
Yüz rüzgarı olmak isterdim...

Aklın varsa bir başka akılla dost ol da, işlerini danışarak yap... 

Şu toprağa sevgiden başka bir tohum ekmeyiz
Şu tertemiz tarlaya başka bir tohum ekmeyiz biz...

Hayatı sen aldıktan sonra ölmek, şeker gibi tatlı şeydir
Seninle olduktan sonra ölüm, tatlı candan daha tatlıdır...
İnsan vardır, değerlidir dertler içinde;
İnsan vardır, hayır yok Dünyaya gelişinde
Ne büyük yanılgı, ne büyük aldanıştır
"İnsan" diye anılmasının her ikisinin de...

Bedenimiz tıpkı değirmene benziyor. O değirmen ki, Aşktan akan sudan döner.

Kötü havalarda insan Dosta aç olur,
Bir araya gelse, Dost Dosta ilaç olur ,
Bahçede güller tek tek bir şeye benzemez,
Öbek öbek olunca, Bahara taç olur

Aşk yüreğinde köpük köpük kan döner. Köpük degil O . Köpük üstünde Can döner

Sevgide güneş gibi ol
Dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol
Hataları örtmede gece gibi ol
Tevazuda toprak gibi ol
Öfkede ölü gibi ol
Her ne olursan ol

YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
YA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL
Köpeklerin dudakları değdi diye deniz kirlenmez 

MEVLANA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder